Sužadėtuvių žiedų kainos. Kaip jos keitėsi per dešimtmečius?

Sužadėtuvių žiedų kainos per dešimtmečius svyravo dėl įvairių veiksnių, įskaitant ekonomines sąlygas, pasiūlą ir paklausą, besikeičiančias visuomenės normas ir rinkodaros kampanijas. Čia pateikiame bendrą sužadėtuvių žiedų kainų kitimo per dešimtmečius apžvalgą.

Kaip kito sužadėtuvių žiedų kaina?

1930 m. vidutinė deimanto kaina buvo 100 JAV dolerių už karatą. Šiandien vidutinė deimanto kaina yra 4 000 JAV dolerių už karatą. Kitaip tariant, nuo 1930 m. deimantai pabrango 4000 %.

Tokio didžiulio kainos augimo priežastis - didžiulė deimantų paklausa, kuri bėgant metams tik didėjo. Didelę deimantų paklausą lėmė daugybė veiksnių, pavyzdžiui, deimantų naudojimas sužadėtuvių žieduose, jų, kaip turto ir sėkmės simbolio, statusas ir ilgaamžiškumas. Didelė deimantų paklausa lemia ir didelę kainą. 

Žiedas su briliantu "Meilės glėbyje 126"

Kada išpopuliarėjo deimantai?

Deimantų populiarumas pradėjo augti XV a. pabaigoje, patobulinus šlifavimo ir poliravimo techniką. Maždaug tuo metu deimantai pradėti naudoti sužadėtuvių žieduose ir kituose papuošaluose. XIX a. Pietų Afrikoje atradus deimantų, deimantų pasiūla smarkiai išaugo, ir jų populiarumas toliau augo.

Pirmą kartą deimantai sužadėtuvių žieduose buvo panaudoti 1477 m., kai Austrijos erchercogas Maksimilianas Marijai Burgundiškajai kaip sužadėtuvių dovaną padovanojo deimantinį žiedą. Tačiau tik XIX a. pabaigoje deimantai tapo populiariausiu sužadėtuvių žiedų pasirinkimu. 

XX a. pradžia: Deimantai buvo prabangos dalykas, o sužadėtuvių žiedai su deimantais tapo standartiniu sužadėtuvių žiedu. Nors kainos svyravo, atsižvelgiant į infliaciją, jos buvo prieinamesnės, palyginti su dabartinėmis kainomis. Tačiau sužadėtuvių žiedai su deimantais nebuvo tokia visuotinė tradicija, kokia tapo vėliau šiame amžiuje.

1930-1940 m: Prabangos prekės, tokios kaip žiedai su deimantais, daugeliui žmonių buvo mažiau įperkamos. Siekdama kovoti su mažėjančiais deimantų pardavimais, "De Beers" kompanija XX a. ketvirtojo dešimtmečio pabaigoje pradėjo rinkodaros kampaniją, kurios šūkis buvo "Deimantai yra amžini". Ši kampanija buvo itin sėkminga, nes deimantiniai sužadėtuvių žiedai tapo amžinos meilės simboliu.

1950-1970 m: Po Antrojo pasaulinio karo JAV prasidėjo ekonominis pakilimas, dėl kurio padidėjo turimos pajamos. Sėkmingai vykstant kampanijai "Deimantai yra amžini", sužadėtuvių žiedai su deimantais tapo populiaresni ir paklausesni. Septintajame dešimtmetyje buvo plačiai paplitusi taisyklė, kad sužadėtuvių žiedui vyras turėtų išleisti trijų mėnesių atlyginimo dydžio sumą; šią taisyklę "De Beers" taip pat propagavo savo rinkodaroje.

1980-2000 m: Šiais dešimtmečiais JAV patyrė ekonominių pakilimų ir nuosmukių: nuo 1980-ųjų ir 1990-ųjų pradžios recesijų iki 1990-ųjų pabaigos pakilimo. Per šiuos svyravimus deimantų pramonė išliko stipri. trijų mėnesių atlyginimo taisyklė išliko, o deimanto dydis ir kokybė daugeliui tapo statuso simboliu. Tačiau tūkstantmečiui baigiantis daugiau informacijos apie deimantų įsigijimą (pavyzdžiui, apie "kruvinųjų deimantų" problemas) tapo visuotinai žinoma, todėl didėjo susidomėjimas etiniu deimantų įsigijimu.

2010-2020 m: Tendencija siekti etiško tiekimo ir tvarios praktikos tęsėsi. Laboratorijoje užauginti deimantai ėmė populiarėti kaip tvaresnė ir dažnai pigesnė alternatyva kasyklose išgaunamiems deimantams. Tuo pat metu visuomenės pokyčiai lėmė, kad ne visi jautė poreikį turėti deimantinį sužadėtuvių žiedą. Daugelis porų rinkosi alternatyvius brangakmenius, senovinius žiedus ar kitus netradicinius variantus. Nors deimantai ir toliau buvo populiarūs, vis plačiau imta pritarti įvairiems žiedų stiliams ir biudžetams.

Be šių bendrųjų tendencijų, sužadėtuvių žiedų kainoms įtakos turi pasaulio ekonomikos sąlygos, kasybos produkcija, brangakmenių kūrimo ir tobulinimo technologijų pažanga ir vartotojų pageidavimų pokyčiai. Tačiau svarbiausias pastovus dalykas laikui bėgant buvo deimantų pramonės rinkodaros meistriškumas, kuris užtikrino, kad deimantai daugeliui žmonių visame pasaulyje išlieka meilės ir įsipareigojimo sinonimu.



Kategorijos: Žiedai
Autorius: Mantas Rimkus